fiaelisa

Härligt röjig lördagskväll:)

Kategori: Allmänt

Så har man provat Linköpings uteliv en aning! Det gick alla tiders att få rum i Bellas etta för en trevlig förfest åt vår skara på 6 personer. Lite presentutdelning och shohej innan det med påkostad taxi bar av till ett på tok för fullt NH. Där ringlade kön lång, en kö innehållande all sköns märkliga människor; svininfluensasmittade, utbytesstudenter och så somliga som ville fördriva tiden med att dansa tryckare. Oscar var i varje fall fullkomligt sysselsatt med att samtala med alla som kom i hans väg samt några till vilket bestod under hela kvällen=) (T.o.m. taxichauffören på hemvägen fick nog en hel parad med historier) Omöjliga köer hade ingen ro med och istället tog vi oss till Flamman. Ett mindre problem var dock att endast två av oss hade LiU-leg och de hade möjlighet att ta med en var sin gäst, vilket lämnade två kvar... Snacksalige Oscar hakade på en glad inte alltför svårövertalad tjej och jag blev plötsligt "gammal kompis" med Nils. Nisse ser ni, han var så tillmötesgående så och vips så var gänget inne! Där var det livat och det blev ett väldigt dansande på det glassplittrade golvet, billiga drycker och en massa gott folk!:D Felicia fick en särskild förkärlek till en glasögonprydd man som hade hur jag nu ska uttrycka det, ett mycket säreget sätt att vara...eller vad säger du Fellan? Men där hjälpte ju Oscar till att sköta snacket vartefter sedan förstås. Jag själv råkade på en norrlänning som jag efter ett tag tyckte att jag så väl kände igen på det där sävliga sättet att prata och så en del av utseendet utan att kunna placera överhuvudtaget...tills jag imorse kom på att det var ju en människa som jag satt och pratade med på Swebuss hela vägen från Göteborg i januari! (Det hade ju varit attans roligt om hjärnan hade kopplat det under kvällen, men nej nej)

Efter en kanonkväll ute, fulländade förstås kvällens värdinna sin uppgift att ta hand om sina vilsna gäster på blodigt allvar och ordnade med en taxi som kom framkörande. Hon visste ju precis vägen, pekade och guidade under tiden, taxichauffören körde så bra så och stannade t.o.m. på McDonalds drive-in så att vi fick det goda fyllekäket att smaska på. Sedan körde vi hem till stora färdigbäddade madrasser med gosiga kuddar och somnade sött.

Njaa... kanske inte preciiis så, men nästan! Vi tycker om dig också Bella:*

Kommentarer

  • Bella säger:

    Hahaha! Jag berättade iaf hur ni skulle ta er hem till mig :P Även om jag personligen inte var närvarande just på hemvägen. Riktigt kul kväll tycker jag iaf att det var!

    2009-09-13 | 18:24:22
    Bloggadress: http://bellitabonita.webblogg.se/
  • Felicia säger:

    Hahaha... Glasögonmannen, sicken pärla! ;P Men skoj var det iaf:)

    2009-09-14 | 11:30:20
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: