fiaelisa

Inte världens vin-expert

Kategori: Allmänt

Anna och jag snorade ikapp här imorse men tänkte iaf gå upp och vara hurtiga och baka bröd! Det blev dock inte riktigt som vi hade tänkt oss då vi upptäckte att vi hade köpt "ister" istället för margarin... Det såg inte riktigt gott ut med det där vita 1000%iga fettet. En aaaning för snabba i handladet där med andra ord, så det fick bli en tur till närmaste butik, men brödet får vi ta tid till att baka imorn istället:P

Arbetsintervjun idag var med en trevlig man som ägde denna bistro/café, dessvärre så var det ju kanske ett lite flottare ställe än vad man hade hoppats och därför var jag inte riktigt rätt person för jobbet. Det krävdes nämligen stor kunskap i olika sorters viner, att kunna tipsa och förklara smaker m.m. Så det var ju synd att det var det de sökte, men det hade ju varit för bra för att vara sant att få jobb efter första dagen ute på stan! Jag kunde ju ha sagt att jag var vin-expert men jag tror nog att den lilla lögnen hade kommit ikapp mig...
Anna däremot hade flyt idag men en salong som precis skulle öppna så de kanske kunde ha plats för henne, så de ska höra av sig på måndag! Vore ju kanon!!

Nu har Anna gjort te här, vi gillar te-kulturen, det värmer gott=) Windy har sagt att man uppfattas ju som lite märklig om man vill ha mjölk i teet, men det vet vi, men det står vi ut med. Det är förresten lite billigare här att fika ute! Alla sorters kaffe är billigare, det gillar jag som är gå-ut-o-sätta-sig-o-mysa-med-en-latte-fantast:)

Nu brast för övrigt Anna ut i skratt åt mig och tittar på NewYorker-påsen som jag har hängt upp här på väggen bara för lite prydnads skull. Det är väl lite fint med något mönster tänkte jag, det är ju istället för en tavla på väggen:) man får ju bona om sin lya med de medel man har:) Nu ska jag dricka teet innan det kallnar!

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Synd att du inte är någon vinexpert som sagt. Men bloggen har du allt lyckats få himla tjusig nu tycker jag! :)

    2009-09-24 | 22:39:16
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/
  • Frida säger:

    Tur att du inte utgav dig för att vara vinexpert! Om du hade det hade kanske gått för dig som för skådespelerskan i "Underbar och älskad av alla"! Haha! Du kommer hitta något bra jobb så småningom, det känner jag på mig! :) Fin bloggen blev förresten! Puss!

    2009-09-25 | 10:03:16
    Bloggadress: http://friida.webblogg.se/
  • Fia säger:

    Ja precis jag kände att det kanske inte var så stor idé at säga det trots allt:P Ja jag hoppas ju att man får det också så småningom=) Nu håller vi på och bakar bröd här så det blir spännande att se hur det går!Tack för komplimangerna om bloggen! Lite roligare nu iaf som sagt. Puss tjejer!

    2009-09-25 | 12:32:17
  • Amanda säger:

    Jag tycker också det är fint :) det är bra med mig, faktiskt i G i helgen. Är ju "kulturnatten" imorgon, och det har jag trevliga minnen från. När du och jag strosade runt! Men det var väl iallafall 2 år sen... Tiden går fort. Imorgon blir det mamma som sällskap istället, mysigt på ett annat sätt.

    Lycka till med jobbsökandet!

    P&K

    2009-09-25 | 21:29:00
  • Hanna L säger:

    Är du ingen vinexpert? Trodde jag, du är ju en hejare på o dricka det iaf ;P Lycka till me jobbsökandet! Ha så himla kul ikväll :D blir annat än Hugos ;)

    2009-09-25 | 21:29:50
  • Fia säger:

    Åh va mysigt Amanda med Kulturnatten, den här jag också verkligen bra minnen ifårn, gud va mysigt det var när vi strosade runt där!=) Ja tänk att det är 2 år sedan...ojoj.. Undra vilket år vi tar oss för att göra det nästa gång=) Det låter iaf som ett väldigt bra alternativ att strosa med mor din=) Hoppas ni får en jättebra kväll!

    2009-09-26 | 11:21:35
  • Fia säger:

    Hehe, ja men det kanske du iofs har rätt i Hanna, fast det är kanske därför jag just blir en dålig vin-expert...bryr mig inte alltför mycket om alla armoer alltid...:P Ja igår kväll blev det annat än Hugos! Finns en maassa ställen att välja på så till nästa gång blir det nog ännu bättre, men det var kul igår också!=) Puss på dig tjejen!

    2009-09-26 | 11:25:45

Kommentera inlägget här: