fiaelisa

Nöjda miner denna fredagkväll=)

Kategori: Allmänt

Tänk att för en vecka sedan så visste man inte alls att det skulle ha löst sig såhär bra nu! Jag har efter den här veckan kommit in i café-jobbet=) Plus att en av de andra nya, grabben, visade sig ha lite skelett i garderoben som inte uppskattades av chefen Kully. Därför blev han petat innan han ens hann påbörja sin inkörning. (Gratis-middagen hann han ju med iaf den busen:P) Hans otur blir till min och Annas fördel, jag får fler timmar på caféet!! Så jag kommer endast att jobba där eftersom jag känner mig nöjd med de 25-30 tim jag är garanterad:) inget extra servitrisande alltså. PLUS att Anna nu också kommer att få timmar på samma café! Och efter en lyckad intervju idag på ett annat sött café kallat Hungry Pumpkin har hon nu två deltidsjobb som förhoppningsvis kan kombineras på ett passande sätt. Så igår kväll när vi insåg att "vi har ju fasen jobb nu båda två!!" så blev det att fira!:D Vi hade varit och handlat tidigare så det fanns resurser att nyttja. Det var vår rumskamrat Daniel som undrade om vi också ville följa med i bilen till stora mataffären. Det var ju alltså egentligen HAN som skulle dit och handla. Daniel insåg dessvärre att han inte kunde få ut några pengar med sitt kort precis innan vi skulle gå in...så han kunde inte handla...så han fick köra VÅR kundvagn när VI handlade istället! Mycket roligt för honom stackaren! Han verkade dock inte särskilt besvärad utan körde runt ganska glatt:)

Igår kväll hittade vi en riktigt trevlig bar fullproppad med studenter och ett som är säkert är att här vimlar det ju inte om svenskar! Inte mycket turister heller och man får nog leta lite efter souvenirer i den här staden. Ack så unika vi är och vi stannade faktiskt upp av vår lättare chock när vi tyckte att vi faktiskt hörde två SVENSKAR pratade inne i centrum häromdagen! När det kommer fram att man är från Sverige ute på krogen här, är reaktionen som att de just hittat en igloo i Sahara. Vilket är rätt skoj ibland. Dock var det nog jag själv som kanske fick den större förvåningen när en grabb från London utbrast "oooh Sweden - gravad lax!" Sa du gravad lax? Jaa ja, där kan man ju snacka otippat..:P

Idag har vi varit lediga och jag aningens seg efter två morgnar med alarm på kl. 05.20, nya uppgifter att lära sig och alltför få timmars sömn plus utgång på det, men så nöjd=) det är väl värt att fira att vi faktiskt har det ordnat med jobb nu efter inte alls särskilt långt tid egentligen!=) Imorgon blir det nog lite mer ruljans på caféet och dessutom är det s.k. Goose fair här i Nottingham den här helgen. Det är något festival-liknande med en massa karuseller och annat! Det ska vi ta en titt på imorgon kväll minsann! Med grabbsen här troligtvis=) Efter en mysig fredagsmiddag (vi är ena strålande kockar må jag säga) sitter jag nu mätt och glad och nöjd över att vi INTE kommer att hamna som fattiga, deppiga, arbetslösa satar på gatan. DET, känns bra;)



 Den här vyn mötte Windy när han skulle sätta upp persiennen till det andra fönstret. Vi hade faktiskt tagit upp underkläderna från strecket för att vara lite fina i kanten, innan det var middag här ett gäng i onsdags kväll. Vi frågade om han tyckte att vi hade dekorerat fönstret fint? What? Oh! Tros-persiennen menar ni?;) 

  Vår alldeles egna trolley-driver

 I firar-tagen

  Här är vårt kök...=)

 ....och köksbord med god mat!

Kommentarer

  • Frida säger:

    Härligt det låter gumman! :) Så skönt att höra ifrån er! :) Puss!

    2009-10-05 | 07:27:10
    Bloggadress: http://friida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: