fiaelisa

Jag undrar jag...

Kategori: Allmänt

...när caféets portar öppnar för allmänheten igen. Rent spontant känns det ju som att alla kommer ju förlora stora pengar på att hålla det stängt och därför bör de vilja öppna upp det så fort som möjligt kan man ju tycka! Det hålls just nu ett möte och chefen ska ringa mig i eftermiddag och informera om vad som har bestämts. Jag hoppas på ett glädjebesked som säger att pengarna till hyran har förts över omgående och att verksamheten drar igång direkt! Jag tror ju inte att hela skiten bara stänger ner nu och att jag helt plötsligt blivit arbetslös. När man väl har haft tur att få ett trevligt jobb med många timmar!

Igår eftermiddag tog vi oss en tur till en liten och mysig park nära centrum. Där beundrade vi höstens alla färger och hoppade för fullt i höstlöven!:)

       

Efter storhandlingen av mat laddade vi upp med en smaklig lite hottare wok med ris till kvällen innan vi sedan drog till med en utgång senare på kvällen! Det blev en livad kväll och nu har vi blivit riktiga polers med vakterna på Brownes. När vi gick därifrån och ville in på ett mer nattklubbigt ställe tog det stopp där eftersom vi inte hade student-kort... Besvikna gick vi tillbaka tre steg till Brownes mitt över gatan och vakterna undrade förstås vad som gått snett. "Va!? Kom inte NI in!? Kom med här." Då kom vi in. Tack så mycket vakten:)

   



Kommentarer

  • krrrrp säger:

    Jadu du är inte ensam om att ha en arbetsplats med svajig framtid. men hoppas för guds skull de öppnar snart!



    btw gillar er vakt-bounding mycket strategiskt;)

    2009-10-24 | 01:37:10

Kommentera inlägget här: