fiaelisa

Full rulle

Kategori: Allmänt

Tiden har rullat på fort som attan sedan jag skrev sist! Det har varit mycket jobb, jag jobbar senare idag också och det blir ju faktiskt min sjunde dag i streck, fast oftast har man inte längre pass än sisådär sex timmar så det blir ju trots allt en del fritid också. Den har vi sett till att utnyttja rätt bra tycker jag. Förra veckan besökte vi bl.a vackra St. Marys Church och lyssnade på en kyrkokör som sjöng gåshud-fint. Efteråt gick vi med kören och prästen och de andra lyssnarna till deras standard-pub. Det kändes en aning okristligt att gå direkt dit måste jag säga men t.o.m. prästen tog en öl så då var man ju inte sämre själv. Där hade dem, tro det eller ej, en riktigt god öl, det var hallon-öl som inte smakade så mycket äckel för att vara öl:)

På caféet har det varit stadigt med folk och tydligen mer än vad de är förberedda för, eftersom varorna har tagit slut ett antal gånger den senaste veckan. Akut-shopping har vi fått ta till då. Jag kände mig verkligen som en levande reklam-pelare när jag rusade ut första gången i jobbkläderna och förkläde för att köpa några extra pints med mjölk. Det räckte dock inte långt med den där mjölken utan det blev fler oplanerade avfärder och Becky och jag var t.o.m tvungna att rusa iväg båda två och ta till stora kundvagnen. När vi hade slängt i det mesta och endast hade mini-marshmallows kvar så tog det stopp. Inga sådana fanns att tillgå... Nähä.. Iväg till nästa butik! Vi stannade till på beryktade Poundworld. Skitbra affär med allt och ingenting där inget kostar mer en ett pund. En riktig fyndhörna många gånger! Fast de hade inte det vi ville ha... så vi funderade vidare och Becky utbrast "amäh kan inte du gå in på Costa Coffee och fråga om vi kan få köpa lite av deras!?:D" Själv tyckte hon att det skulle vara svinpinsamt att gå in och göra det men skicka svensken bara... Så jag gick in och sa att jag var från Caffé Latino och frågade lite glatt om de hade ett lass mini-marshmallows till övers? Svaret blev att de var deras egna märke och fick därav inte hamna utanför deras café. Attans... Så fick jag prova på Cookieshop istället... "Jaa, vi kanske kan göra en liten byteshandel för vi har ont om sugrör.." Skitbra! Kom med mig vetja så ska ni få lite sugrör! Så jag fick en stor påse med marshmallows och de fick två paket sugrör. Varma chokladen räddad:) (Vi har fått in syndigt god belgisk choklad som vi nu använder till den också....mmm...)

Nottingham castle har vi också hunnit inspektera, det var mindre än väntat och hade inga scener från Robin Hood i sig dessvärre men bjöd på en fin utsikt. Öl-festivalen som vi också tänkte se skymten av där hade dock avslutats när vi kom för ölen hade tagit slut... hehe... På tal om okristligt förut kan jag också meddela att vi har varit inne på den mest okristliga pub/nattklubb någonsin. Inte av den orsaken att de hade offermiddagar och brände folk på bål när vi kom in....utan för att det är en helt verklig och vanlig KYRKA som de har gjort om!! I torsdags kväll kom vi in i den mörka kyrkan med mysbelysning, hög musik, lång bar till vänster med vimmel av massa folk och en platå i mitten med mingelbord. Kyrkans valv och enorma ringar i taket som lyste i rött... Så jääkla häftigt!!! Helt sjukt! Tänk att de har gjort om den kyrkan till nattklubb...det är ju heeelt crazy. Jag undrar vad som skulle hända om någon bestämde sig för att göra om St. Laurenti till nattklubb? 

Vi har hittat en annan lite mer lugnare pärla också och det är Jamcafé. Ett jättemysigt ställe med lite retro 70-talskänsla där man kan äta och dricka gott och på onsdagar och fredagr lyssna till folk som kommer dit och jammar fritt. Så i fredags satt vi där och myste medan gitarrerna klingade för fullt:)

Nu stundar frukost här och så ska vi baka bröd här på förmiddagen också innan jag börjar jobba. Nybakt bröd och en kopp te. Inte helt fel:)

Kommentarer

  • Frida säger:

    Skönt att äntligen få höra från er! :)



    Haha, så tufft med en kyrka som är omgjord till en nattklubb! :)



    Puss!

    2009-10-21 | 07:26:28
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/
  • Fia säger:

    Ja det blev ett litet hopp i uppdateringen nu...:S Men ibland så blir det väl så. Ja kyrkan var verkligen jättehäftig! Det hade jag ju inte trott när jag gått förbi den tidigare:O

    Kul med din nya blogg förresten!:) Puss på dig min sötiskusse

    2009-10-21 | 10:43:03

Kommentera inlägget här: