fiaelisa

Full rulle på caféet under lördagen!

Kategori: Allmänt

Idag har jag fått känna på lite äkta caféruljans på Latino. Kaffevarianterna och ciabattan med bacon har gått som smör i solsken. Min cappuccino var betydligt bättre efter dagens första och diskmaskinen har blivit en god vän. Den andra nya tjejen Katie, som är från USA (inte bra för mig som tydligen redan snackar amerikanska), och jag har jobbat på men såklart hunnit med en del missöden också. Katie gjorde fel toast till en kund som krävde pengarna tillbaka men var nöjd trots allt, och jag hade sönder ett kaffe-fat. Fler missöden var det faktiskt inte under dagens gång så det får ju räknas till godkända insatser! Chefen Kully gav beröm innan dagens slut och sa till Anna som kom och mötte att hon skulle se till att jag skulle få en drink ikväll. Han skulle visst själv ut och ta några glas, så det verkar ju inte som att han är alltför pryd med sådant. Nu har vi dragit igång lite musik med härliga tongångar och så får vi se vart den här kvällen tar oss. Blir kanske lite lagom eftersom jag ändå börjar jobba kl. 10 imorgon=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: