fiaelisa

Upp och ner, ner o opp

Kategori: Allmänt

Nu har djurlivet borjat har! D.v.s. rasta, mata, stanga in och halla allman koll pa liven. Den forsta promenaden nu pa formiddagen gick bra. Tva stycken fick springa losa men vi kanner att det ar en bit kvar till att vi slapper alla... Det ar ju vart ansvar om de biter tag i smahundar, springer ivag med dem och ruskar om dem lite. Da skulle jag nog inte riktigt veta vad jag skulle ta mig till arligt talat. Vi sparar nog det helt enkelt.

Det blev plotsligt andrade planer idag efter ett sent aterbud vilket gjorde mig oerhort frustrerad. Som tur ar ar  Anna en stjarna och peppar mig. Snart ska vi ta en fika pa stan, sedan laga god mat och efter att Anna har jobbat ett par timmar ska vi ga ut ikvall! Skaka av sig och ga vidare. Skinn pa nasan. Kott pa benen. Lat frustrationen rinna av dig som pa en gaaaas. Nagot i den stilen i varje fall. Uppryckning! Jag fick faktiskt en postitiv overraskning idag efter att ha sms:at med en ur ledningen fran Caffe Latino som meddelade att jag har innestaende lon som ska komma om ca. 2 veckor. DET satt FINT:)

Oooh jag maste bara beratta...:P Igar kvall foljde jag med Windy och Mike ut med hundarna och efter att vi hade kommit tillbaka in och varit hemma en sadar 20 min knackade det pa dorren. Mike lagade mat, Windy satt i telefon och Anna och jag at middag men jag som var narmast dorren gick och oppnade. In pep en kvick Ted och utanfor stod en granne som undrade om detta var var hund? Jag som knappt hunnit se att Ted smitit in och var omringad av hundskall, svarade lite vagt att jaa det har ar vara hundar... Da sager mannen att ja, det var en som satt har ute. Jag, fragetecknet sjalv: Ehm, jaha, ooh! Tack sa mycket! **PINSAMT!!** Sa Ted hade inte foljt med in forut den lille rackarungen utan hade rannt ivag pa ett eget strovtag och sedan satt sig snallt utanfor dorren tills nagon kom forbi. Pricken over i var att nar detta utspelade sig satt Windy (hundpsykolog pa deltid) i telefonen med en hund-klient. Haha.. Han tyckte ocksa att det var ratt sa pinsamt..!!;D

Kommentarer

  • Frida säger:

    Skönt att få lönen gumman! :)Hehe, lite komiskt att glömma en hund, är ju ett styr det där. Själv tycker jag det räcker med en hundvalp. :)



    Puss!

    2009-11-12 | 16:02:21
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/
  • Fia säger:

    Ja jag hoppas att jag far det dar extra sedan ocksa, lite har jag ju fatt an sa lange. Heheh, ja valdigt komiskt, sarskilt eftersm han ar den som ska ha "koll" pa det har med hundar liksom:P Gud vad mysigt det maste vara med lilla Ztina:) Hon var hur sot som helst sag jag pa din blogg!

    2009-11-12 | 16:16:33
    Bloggadress: http://fiaelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: