fiaelisa

Baby-ducks och tårtor

Kategori: Allmänt

Här är det ank-kris och 30-årsförberedelse om vartannat! Igår kväll styrde Windy för fullt med att baka tårtor till Mikes fest imorgon kväll och vi fick rycka in som täckmantel. Vi fick nämligen agera bagare genom att säga att det var vi som höll på att baka när Mike plötsligt kom hem eftersom Windy ville att det skulle bli en överraskning. Tydligen så hade han blivit lite nervös på oss när vi sa till Mike att vi bakade...och tänkt...håll käften nu tjejer så att det inte blir alltför genomskinligt...:P Jag tyckte vi skötte oss bra jag:) Windy hade väldigt roligt åt oss iaf under gårdagen och fick ett flertal skrattanfall:P - äsch - vi kallar det att bjuda på oss själva lite helt enkelt... Anna var först ut då vi var i klipphörnan och jag satt i stolen och Anna plattade mitt hår. För att komma åt högre upp på mitt huvud satte hon handen på den lilla hyllan framför, med saxar och grejer, för att ta sats och kunna ställa sig på kanten av frisörstolen. Det gick inte riktigt som planerat. Braaak och hyllan höll på att dimpa ned! Både Windys och mina händer var snabbt framme och vi alla brast ut i gapskratt! ANNA ANDERSSON!xD Crazy swedes...;)

Senare skulle jag blanda till den första groggen och drog fram flaskorna, varav en var läsk som hade legat på en hylla i kylen och färdats från Tesco. Windy höll på att diska efter baket och stod precis intill när jag öppnade läsken och det sprutade över hela köket!! Ouhh Sofia decided we needed some rain in the kitchen! hahhah:D ojoj så det kan bli.

Igår fick vi också utökning här på 85 Beauvale Road. Nämligen fyra till små ankungar. Det betyder att det då fanns 6 stycken i lådan i tv-rummet och de vankade runt och badade i sin lilla pool och var så nöjda så. Så idag när vi kom ner för våra sena frukost (nattligt röj igår nämligen) så meddelade Windy att vi hade haft ett dödsfall i familjen...och förut när jag kom hem från staden så hade det inträffat ett till... Då återstår fyra baby-ducks. De två som somnade in ligger i en plastburk på micron i köket. De visste inte vart det skulle göra av dem sa dem. Mike är ju vegetarian men han skämtade om det var ju ändå inte så mycket kött på dem om han skulle få för sig att ha dem till middagen. De ligger och väntar på en hederlig begravning kanske. Själv hade jag nog inte haft dem sådär i en plastburk i köket under tiden  men alla är vi olika här i livet!

Snart kommer Anna hem från jobbet och då ska vi laga mat. Imorgon blir det Bella Italia för min del från 12 på förmiddagen till stängning på kvällen! De varnade för att det brukar vara crazy busy - översättning: sinnessjukt mycket att göra så att jag kommer bli yr i skallen. Men det ska nog gå bra! Efter min lugna dag idag då jag strosat på dagen och suttit länge på ett café och skrivit kort har jag nog laddat batterierna till imorgon förhoppningsvis. Otroligt vackert väder har det varit idag också och det är som smör för själen. Skojigt uttryck det där:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: