fiaelisa

Kranar på toaletten, jag säger då det

Kategori: Allmänt

Ännu inget ljud från den där restaurangen som var så mysig... Men den här veckan blir det gemensamma dagar för Anna och mig för hon jobbar nämligen ett par timmar om kvällarna :o) Idag slog vi på stort och bakade scones till frukosten som blev hur fluffiga och maffiga som helst! Kan inte riktigt förstå det men bra blev dem ju så jag klagar inte!

Vi prisar så ofta att vi trivs så himla bra här så nu ska jag åtminstone klaga på EN sak som är mindre bra. Förut när jag tvättade händerna tänkte jag ännu en gång på hur idiotiskt det är att de bara MÅSTE ha TVÅ vattenkranar. En för varmvatten och en för kallvatten. Att blanda har inte riktigt slagit engelsmännen vilket lämnar en med ett nedrans slit. När man om kvällarna tvättar ansiktet får man forma händerna till en liten skål och ta lite varmt och lite kallt, plask, lite varmt lite kallt tills det sedan över går till att nästan bränna ihjäl händerna så att man i 100 km/h övergår till nästa kran för att snabbt komplettera med iskallt vatten. Jag kan konstatera att det ibland är 1000 ggr bättre att köra gammal stil, d.v.s. att sätta i proppen och hälla upp lite av varje så är det problemet löst:)

Vi blir bortskämda med annat ibland istället. Som att få skjuts av Windy och hundarna till stora mataffären igår plus att han hade tagit hand om vår disk igår eftermiddag... Då fick jag nästan lite dåligt samvete... men att ställa upp på varandra är nog ömsesidigt, vi ska ju faktiskt ta hand om både hundar och höns från torsdag-måndag när Mike och Windy ska till Barcelona, vilket måste räknas som ganska så stor hjälp trots allt? Igår pratade vi om hur länge vi ska ha rummet och... att ge passen till Cody eller att bränna upp dem var något som diskuterades... Lite väl radikalt kan tänkas, men jag kan ju inte neka till att det förstås värmer i hjärtat att något sådant ens kommer på tal...:) 

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Hahaha det är ju som hemma hos oss vet du.. tror min mamma bott för länge i england... :P haha! Men ja, den bästa lösningen är den gamla metoden och det är väl det som är tanken bakom det hela förmodligen. Vem tvättade händerna på "vårt sätt" förr liksom!? ;P haha

    2009-11-11 | 21:01:08
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    Ja just det ja! Hur lange bodde hon dar? Da vet du hur det kan vara:P Precis, det ar val sa det ar, men liiite dumt ar det i nutiden maste jag saga. Tur att vi inte kor gamla metoden i tvattandet iaf, det hade varit lite slitigt att ga ner med kladerna till floden och statt och vaskat i kallvatten!

    2009-11-12 | 14:22:56

Kommentera inlägget här: