fiaelisa

Det gick ju bra det där:)

Kategori: Allmänt

På med vita skjortan, svarta byxorna orangea slipsen och sedan in i baren! Prövo-passet passerade sedan utan några komplikationer. Jag blev presenterad för den övriga personalen, såg mig om i lokalerna, fick veta några kod-ord som att om det började brinna ska man ropa BATMAN och om det är en gas-läcka så ska man vråla SUPERMAN. Lagom för att inte skapa hysteri bland de ätande gästerna hade man väl kommit fram till;) Sedan blev jag introducerad i baren där servitörernas beställningar poppade upp på en liten apparat. Då var det upp till mig att ordna fram det så snabbt som möjligt (många namn man kan på vinerna då än så länge.....) men det var så lugnt under måndagskvällen så det var inga problem. 

Lite annan ruljans fick jag känna på under tisdagskvällen då det var riktigt fullt på restaurangen och dryckes-beställningarna öste in under en period! Då var det att hälla på så gott man kunde och försöka enrinra sig om vad som skulle ha is, citron eller lime eller vilket glas som hörde till vilken öl. Det var riktigt skoj faktiskt! Jag tycker särskilt om att all läsk är i en särskilt spruta så att man bara trycker på en knapp och och står och sprejar ner i glaset! Himla kul att få ha börjat jobba där måste jag säga:D Vartefter ska jag gå ut på golvet och servitrisa men baren blev startskottet. Bella Italia finns också på en annan gata i centrum, Angel Row, och där ska jag också hoppa in när det är mycket att göra så där blir det att rycka in på ett par längre pass både lördag och söndag:) 

Grabbarna kom ju hem i måndags efter sin lill-semester också! De hade med sig en ask som vi kunde lägga smycken i och ett stort paket med 6 olika sorters biscuits. Vi har nog blivit lite kända som kex-ätarna här i hushållet nämligen:P De var så tacksamma över att vi hade tagit hand om hundarna och hönsen. Som tur var så jobbade jag när de kom tillbaka och sa till Anna att de inte ville at vi skulle åka hem...Att de hade mött på alla typer här i hushållet, men så var det ju vi....:) Som sagt tur att jag inte var hemma, gråtandet sparar vi ett tag till.

Nu känns allt så himla bra, igång med roligt jobb igen, staden börjar bli hur mysig som helst med julstämning, härliga stunder med grabbsen och håret har fått olja så att det inte helt har går i kras:P På tal om julstämning så stannade Anna och jag till på stora torget i centrum igår där de nu har satt igång en julmarknad och satt upp en isrink. Där var det konståkning och sedan en skolorkester:) Myyys...

FÖRRESTEN!! Mike fick en för tidig 30-årspresent i förrgår av Steph och Preston - nämligen två små pytte-ankor!:D Jag trodde att Windy skämtade när han sa att han ville ha ett par men så var de här dagen därpå. Så nu har vi två baby-ducks i en stor glas-box i tv-rummet:P Söta som få är de ju såklart...:) Svarta och lite gula och kanske 7-8 cm långa. Vissa i hushållet dreglar dock endast över dem och tycker att de borde vara till för att ätas. Babysarna verkar lyckligtvis inte bry sig så mycket om att vara utställningsexemplar för blodtörstiga hundar;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: