fiaelisa

Bella Bella :)

Kategori: Allmänt

Aaa, fint som snus kanns tillvaron for tillfallet:) Jag har fatt jobba valdigt mycket de senaste fyra dagarna, blivit extra inringd tva ganger och haft superroliga arbetspass med alla superskona servitorer, servitriser och managers! Sivan - skojaren nummer ett som bl.a. spontant lyfte upp mig i baren nar jag sa att jag inte nadde upp till espressokopparna och trostade mig sa att jag foll i tarar av gapskratt efter att ha haft en tjurig kund. Gary - managern som ar mitt basta slanga kaft. Han tycker att jag har en ful scarf, ar kaxig samt att han inte gillar svenskar. (Var inte oroliga, det ar ganska oskyligt det har;P) Martin, Donna, Yogi, Michael, Frank, Anna, Superman, Dave m.fl. - jag sager bara det - huuur skona som helst:) Jag har borjat komma in i det har med att hantera baren, ta emot gaster och bordsbestallningar, skicka vidare bestallningarna pa kassan till koket, oppna vinflaskor med en muppig korkskruv o.s.v. Dock har jag fortfarande inte en susning om vad fan det ar jag serverar for mat, men ratterna har ju italienska namn sa gasterna kan ju inte heller. De har inte riktigt fattat vad de sjalva har bestallt sa det funkar ratt bra anda:) Gud vad bra jag trivs dar! Usch vad jag inte vill saga att jag drar om drygt tva veckor:'(

Sa kommer man hem hit efter jobbet och da trivs man ju inte samre precis. I lordags var det fest och vi satt ute vid en eld till halv fem pa morgonen. I mandags natt nar jag kom hade Anna, Windy och hans storebror Sam forberett infor Mikes fodelsedag och pyntat hela koket med ballonger, serpentiner och skrivit ut papper med bokstaver och knepat ihop Happy 30th Birthday Michael. Plus att de hade av misstag skrivit ut ett K som fick sitta med har bredvid pa spegeln:P Planen var att vi skulle vacka honom innan han skulle upp till jobbet kl.6.30 med lite frukost och sang. Anna och jag skulle gora scones till dess och beslutade att vi lika garna kunde gora dem pa natten. Hon borjade mjola for fullt och jag slog in var present till 30-aringen. Sa sov vi 2 tim innan alarmet ringde kl. 6... Da smog vi oss ner och vamrde pa sconesen och tande ljus och gick upp i trappan. Vi stod dar pa avsatsen och horde att det var nagon pa toan. Bra! Windy ar pa gang! Sa vi vantade och klockan borjade bli mycket, hur snygg ska han gora sig infor en liten fodelsedagsvackning egentligen!? Nu maste vi ju ga snart innan Mikes egna alarm gar igang! Anna knackade lite forsiktigt pa toa-dorren och ut kommer Daniel. Dar star vi med ljus i handerna och scones och present. "What the hell are you doing!?":D Hahah, uuups, vi trodde att det var Windy forstar du! Fnissandet brot ut men vi fick iaf fram lite sang och gick in och "vackte" grabbarna! :D Mike blev jatteglad over uppvakningen och pa kvallen blev det mer. Namligen Windys och Sams goda middag och var fina chokladtarta (tack for receptet Felicia!) och flera roliga presenter fran partnern:) En av dessa var Connect 4, d.v.s. barnspelet Fyra i rad. Som kordes for fullt resten av kvallen!:)

NDet var en jättemysig kväll och nu far jag tarar i ogonen... tank att det skulle bli sa har...

Det ar bara att vara tacksam, le och suga pa karamellen sa lange det bara gar.

   :) <3
 Anna med Carl som alltid har leendet nara till hands. 
 Jag och Preston sagar itu en plywoodskiva i brist pa annan ved:P 
 Men en fin och varmande eld blev det ju. 

    Utgang for ett antal dagar sedan 
  Hundtraning och ja! De ligger pa rad alla fyra sedan t.o.m.! Att sedan Windy kom hem och direkt fick de att sitta stilla snallt och vanta medan en var sin godisbit liggande mitt framfor deras nosar, det blundar vi at:P

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Jag saknar dig!!!!!!!! Kom hem bums, jag vill kramas lite :) Förresten så älskar jag bilderna på dig då du har lite halvplatt men fortfarande vågigt hår,så himla snygg. Som alltid förstås!<3

    2009-11-25 | 22:45:33
  • Fia säger:

    Jag vill ocksa kramas!!! Ohh:) Men snart sa sotnos! fasiken bara tva veckor ju pa sondag! Tack sa jattemycket for din oerhort rara komplingar, jag blev alldeles varm i hjartat:) Puss<3

    2009-11-27 | 15:38:35
  • anna säger:

    Vi får försöka spara på tårarna så länge det går o suga på karamellen som sagt:) Nu vill jag att du kommer hem från jobbet btw! <3

    2009-11-27 | 18:36:59
    Bloggadress: http://annnnaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: