fiaelisa

Skam den som ger sig!

Kategori: Allmänt

Som jag har tjatat pa den dar envise och troge gamle chefen fran Latino... det vore ratt sa trevligt om jag kunde fa min kvarstaende lon som skulle ha betalats ut for 3 veckor sedan. Efter att jag ringt honom i torsdags skulle han hora av sig under fredagen vilket han inte gjorde, och jag ringer - inget svar - jag missar att han ringer upp - sms:ar - inget svar. Efter ytterligare ett sms, med en aning skarp ton under mandagen svarar han att han ska posta mig mina pengar. Troligt, ar min forsta tanke. Men sa idag fick jag en check pa posten!! Ha! Nu aterstar den lilla avgorande detaljen att se om jag kan fa ut nagra pengar av den ocksa sa att han inte lurar mig den lille javeln... Det ska han inte tro.
Igar var det tisdag vilket innebar student-night pa Bella i Cornerhouse. Da gar man dit och ater mat med 50 % rabatt och tanker att, jaaaa men da kan vi kosta pa oss att kopa mer viiin istallet! Vilket lamnar oss servitriser i en kaotisk restaurang-situation. Det gick dock bra och jag hade dessutom tur och fick ha hand om den lilla avdelningen men nagra lugna gaster^^ Ryktet hade ocksa spridit sig fran Angel row upp till Cornerhouse att jag skulle hem, sa den assisterande chefen Shivan som jag haft mest kontakt med dar, halsade inte pa mig nar jag forst kom... Sedan nar jag stod i baren enstund senare med de andra kommer han och sager hogt och tydligt: "Sofia, are you going back to Sweden!?" Jag hade tankt att prata med honom forst innan jag berattade det definitivt till de andra arbetskamraterna, men det behovde jag ju inte efter den isbrytaren. Alla blickar pa mig som ett skott - Va!? Ska du!? Jag ville sjunka under jorden och sager att jaaa det ska jag... Om hur lange da!? Om tva veckor... Men sa var situationen over efter nagra sekunder, alla borjade jobba och stamningen var bra. Det var bara chocken helt enkelt forst och Shivan var inte sur, han fragade om han fick komma och halsa pa mig i Sverige och da sa jag att saklart han fick! Okej da kommer jag 2 januari da!:D Gor du det...;) hehe... Sa kvallen rullade pa och sa nar antligen alla gatt stangdes den italienska bakgrundsmusiken av och Dave oser pa Kings of Leons "Sex on fire" i hogtalarna! Det ar uppryck for trotta ben infor slutstadning och alla ar varda en varsin valfri kvallsdrink! Sa hiiimla kul trots att man egentligen ar fruktansvart trott just da:)
Idag gick jag med Anna in till staden. Hon jobbar halv 12 till halv 8 och jag borjar fem sa vi byter av varandra ratt mycket just nu! Nu har jag lagat och atit kottfarsas och spaghetti som en redig karl samt ckoklad till efterratt och laddar ordentligt for annu en sen kvall pa Bella!

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Miss!<3

    2009-12-03 | 20:51:32

Kommentera inlägget här: