fiaelisa

Last minute change of heart

Kategori: Allmänt

Hur kan det kannas som att allt hande sa plotlsigt nar man har vetat om det i flera manaders tid..? Asien-resan har varit pa tal sedan i somras och att jag endast skulle stanna i Nottingham i 3 manader har jag vetat om sedan jag forst satte min fot har. Det var ju en strukturerad plan, en till synes mycket bra plan! Sa gar tiden och planen finns dar i bakhuvudet men fortfarande kanns det sa langt borta att det inte gar att forhalla sig till - det blir bra nar den dagen kommer, da ar jag redo for det kommande aventyret! Boka biljetter, hall fast vid planen!

Sa i tisdags jobbade jag kvall och hade annu ett roligt pass. Jag avslojade till de som inte redan visste, att jag skulle aka hem for gott snart och det SKAR i mig att saga det. Overtalningarna kom fran alla hall och inte minst fran solstralen Agustin som ar spanjor och berattade sin egen historia om hur han kom ensam hit for 5 ar sedan. Efter stangning satt han och jag och Sivan inne i den lilla skrubben som knappt borde fa kallas kontor. For en gangs skull hade vi ett samtal som inte var baserat pa skamt och hela tiden ekade det i mitt huvud att det gar tyvarr inte, jag hor vad ni sager men jag kan inte! Det gar inte! Jag har redan en plan... Det skulle bli fest om jag stannade. Agustin skulle lara mig att dansa salsa.
Tank over det har nu Sofia... mm, jag ska...
Sa jag drog ner mossan och gick hem och brast i grat. Anna vaknade nar jag kom in och jag sa det igen - det kanns verkligen skit att lamna allt har! Tankarna for igenom vara huvuden. Vad haller vi pa med egentligen!? Vem ar det vi forsoker gora till lags!? Vi vill ju... STANNA HAR...! Tararna kom och vi pratade timma efter timma under natten och insag bada tva pa riktigt det vi har sagt men har tankt var helt uteslutet att genomfora... Det gar ju, egentligen..men vi maste gora tva narstaende fruktansvart besvikna... Det har ar utan tvekan det mest avgorande och jobbigaste beslut jag nagonsin tagit om mitt eget liv. Vart rum var ocksa i denna stund precis pa vag att hyras ut och pa morgonen sa Windy att vi var tvungna att bestamma oss nu eftersom den nye till rummet var pa vag att betala forsta avgiften. Ett gratande samtal till min far och ett betydligt varre samtal till min Hanna...
Nar det val kom sa kom det som en blixt fran klar himmel. Det skulle ha kommit tidigare men det var en andring fran hjartat i sista minuten som infann sig nar det inte fanns nagon atervando. Nu ar jag bara sa glad att blixten kom trots allt, innan det faktiskt var for sent. Det blir med andra ord ett mysigt hembesok nu pa sondag over jul och nyar, sedan att atervanda till Nottingham, grabbarna och Bella Italia.

Kommentarer

  • Felicia säger:

    Nämen så trevligt! Jag blev dock aningens nervös där ett tag att ni inte skulle pallra er hem överhuvudtaget... pjuuu... skönt att ni gör det i alla fall! Längtar tills dess och kanske hinner jag med att besöka er i Notts iaf nu när ni återvänder på obestämd tid, nice:)

    2009-12-07 | 14:05:34
    Bloggadress: http://fellan.webblogg.se/
  • Frida säger:

    Vad spännande! :) Får se hur länge det blir ni då istället. :) Nu MÅSTE vi verkligen se till att ses under julen kusin! :)

    Puss!

    2009-12-07 | 14:44:07
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/
  • anna säger:

    Vi har tagit ratt beslut, det ar jag saker pa<3

    2009-12-07 | 23:33:00
    Bloggadress: http://annnnaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: