fiaelisa

Jag tror att det är...

Kategori: Allmänt

Vad är det för en dag? Ingen vanlig dag, det är ett som är säkert. För att vara denna dagen har den varit ovanligt fridsam med bestyr som inte har tyngt mig alltför mycket. Robban och jag har pulsat i snön och hittat en gran åt vår käre bror som inte hade spanat in någon! Under färden upptäckte vi att det är mer snö ute än vad man kanske kan tro när man går inne och pysslar. Fyrhjulingen tyckte att det var en aning tungt så vi fick avlasta den lite genom att koppla loss vagnen ett tag. Då jag tog tag i vagnens handtag kom jag tydligen emot fyrhjulingens avgasrör som var så upphettat av den enorma ansträngningen att min jack-ärm smälte. Inte hela men ett hål på 1x1 dm gjorde att det pyste ut dun konstant under resten av färden. Vi som trodde att vi kört på en liten fågel när vi såg att det var fullt av fjädrar på avgasröret.

Det har också varit full tomteverkstad i vardagsrummet och alla paket är nu inslagna, jag har griljerat skinkan som nu står i ugnen, har redan ätit mig mätt av alla sköns godsaker och alldeles snart ska pappa och jag klä julgranen.

Jag tror att det är dagen före julafton...:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: