fiaelisa

En vit och mysig födelsedag:)

Kategori: Allmänt

Halv sju igår morse öppnades ögonlocken till sång och en 20-årsdag! Så glad jag blev över att få en alldeles egen laptop! Så nu sitter jag här framför mitt alldeles eget skötebarn. Jag har redan bestämt att det är en han. Om jag nu ska vara lite förrädisk mot mitt eget kön har ju i regel tjejer lättare att tjura till och det vill jag INTE att min nya kamrat ska göra! Han har inget namn än så länge men han verkar glad än så länge för han gör precis som jag vill:)

Under gårdagen var jag mest lat och tog emot glada gratulationer från olika håll! Jag blev så glatt överraskad men förstås jääteglad! Under eftermiddagen styrde jag med taco-paj och fixade lite med pynt på matbordet. Dessförinnan hade jag också förberett en liten form av tipspromenad... Det ramlade så småningom in ett gäng tjejer här med glatt humör och jättefina presenter! Tack igen:D Det är ju onekligen väldigt roligt att fylla år och få presenter måste jag erkänna, SÅ ofta händer det ju inte:) Sedan satte vi oss ner och hade en jättetrevlig middag!:) Framtill att det blev dags för min lilla frågelek som hade födelsedagsbarnet i fokus... Det var riktigt roligt att höra hur tankegångarna gick kring vilka två ord jag hade vräkt ur mig vid ett särskilt tillfälle när jag var knappt ett år, vad titeln var på låten Matilda och jag vann Melodifestivalen med, eller vilken person som stod bredvid mig första skoldagen i mitt liv. En tapper insats må jag säga:D I brist på prisutdelning kan jag uppmärksamma er om att - vinnaren vaaar TEEEAAM GUSUM!!

Då är det alltså rätt lång tid kvar till nästa firande men med ett lyckat födelsedagsfirande i ryggsäcken så står man sig ett år:) Nu ska jag ut och ta lite bilder på detta Winter Wonterland vi har i Sverige. Är det inte helt underbart?:) Det ser ut att finnas goda chanser för en äkta sagovit jul i år, mm...:)

Kommentarer

  • Frida säger:

    Synd att jag missade din dag! Får ta igen det när jag kommer hem jag med! :)

    Den där tipspromenaden skulle jag vilja se! Ett rätt tror jag har redan! :P

    Puss!

    2009-12-17 | 07:27:52
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: