fiaelisa

Cheeky...lite full i fan helt enkelt..;)

Kategori: Allmänt

Har nu precis krupit ner i sängen i vårt rum som för kvällen erbjuder 17,5 graders värme. Mobilen får köldskador av att ligga i fönsterkarmen som är intill mitt huvud. Jag är iklädd mammas underställ i ull, mina ullstrumpor som jag hade i Österrike samt en tjock munktröja och över mig - dubbla täcken. Trots allt kan man göra iskuber på nästippen. Det har blivit kallare i England de senaste dagarna och vi huttrade oss till sömns igår. Låter det inte helt fruktansvärt? Ändå drog jag en suck av besvikelse när jag alldeles nyss rev av novembers blad från almanackan och konkret visuellt såg hur kort tid det är kvar, till jag inte längre får sova här...

De senaste dagarna har jag faktiskt till väldigt stor del varit inne i Bella Italias värme på Angel Row, och Cornerhouse under fredagskvällen. Jag känner mig riktigt varm i kläderna på båda ställena nu faktiskt!:) Och jobbarkompisarna är ju bara fööör bra alltså. Kocken Vallin ska tydligen gifta sig med mig någon dag, Augustin vill att jag ska köpa en rosa skjorta till honom som ska skona hans ömma bröstvårtor... gud vet vad det kan vara som är på tal!:D Och Gary som är min chef på Angel Row är ju bara fööör sjuk ibland asså. Jag är hans favoritobjekt att hacka på. I lördags blev jag trakasserad hela dagen, mestadels för att jag glömt bälte (gör jag aldrig om nu!:P) och visade troskanten stundtals. Så när Martin och han står någon meter ifrån mig bakom baren så ber Gary mig "could you reach me that lid over there?" Såklart jag kan och sträcker mig ner efter det och ger det till honom. Tack säger han och ler nöjt... och ger med detsamma locket tillbaka till mig. Så börjar de båda garva. Och de säger att JAG är cheeky!

Jag fick iaf Gary att börja rota igenom soptunnan när vi skulle stänga. Det saknades nämligen ett viktigt kvitto som han själv nog hade förlagt någonstans för det var en av mina gäster sm han tog hand om när jag hade lunch. "Är du säker på att jag inte gav det till dig då? Jag brukar fan inte slänga grejer sådär även om jag är trött" Jag hade redan rotat upp alla kvitton från mitt förkläde och sa nej - jag har det inte. Så stönar han och suckar och svär medan han pillar igenom sopsäcken med kaffesump, kvitton och compott.. "I fucking hate the smell of coffee" Jag står ett par meter bort och ställer upp glas på hyllan och kan inte hålla mig för garv! Han är ju inte lika glad och efter en stund börjar jag rota runt kassan för att se om kvittot kunde ha hamnat vid sidan av eller så och han sitter där och muttrar och plockar. Så känne rjag en extra gång i fickan på mitt förkläde och där var det visst...!!:P Stuuupid women;) Nu är du jävligt nöjd va när du stod och höll på det där och fick mig att rota igenom äcklet! haaaaaaahahahhaha:D guud vad roligt det var:) Jag fick igenom med en skopa kaffebönor ner i byxorna sen jag;) Så många skratt på jobbet och de var bekymrade över vem de skulle trakassera om jag skulle dra om två veckor!! Gary sa att jag skulle be Anna komma in så skulle de låsa in henne i källaren, så sötaså. Eller att jag för fan kunde väl stanna själv i Nottingham, jag hade ju the Bella family! Samtidigt gör Annas jobb allt för att ha kvar henne och säger att de skulle kunna erbjuda henne heltid så att hon kan ha råd att bo kvar. Eller att någon ska ta ut mig på dejt så att jag ska bli kär och vilja stanna! Vi skyller ju nämligen gärnet på varandra Anna och jag fula som vi är... för att komma lindrigast undan helt enkelt.

Idag har vi båda varit lediga och haft en mysig dag med julshopping och cafélunch:) Jag har aldrig känt att det har varit såhär roligt att köpa julklappar faktiskt. Det är väl för att man har haft tid att strosa här och att det finns mer  att välja bland. Riktigt kul:) Imorgon, onsdag och torsdag kväll blir det Bella igen samt  hela lördag och söndag som det var denna helg. In other words, lots of work to start with! Sedan får man ju se vad cheeky Fia o Anna hittar på...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: