fiaelisa

Morgonstund

Kategori: Allmänt

Jag hörde precis på nyhetsmorgon att det inte bara är bra att äta en stadig frukost som man så säger utan att det faktiskt nu är vetenskapligt bevisat att det ÄR svinbra. Man blir tydligen både gladare och klokare och vad det var mer. Själv kan jag inte göra ett strunt innan jag gett magen sin behövliga dos på morgonkvisten men det har nog väldigt mycket med vana att göra och vad man förknippar med frukost. Är man inte sugen så förstår jag att det bara känns som något nödvändigt ont och något man tar i all hast bara för att, medan andras magar skriker av förväntan varje morgon. Pappa och jag hade alltid våra morgonrutiner som ena värsta ritualmänniskor. Framplockning kl 06.50 och om man inte sitter ner kl 7 är det något gravt fel. Vad har du gjort egentligen? Sedan satt vi en halvtimma med var sin del av tidningen tills vi packade ihop prylarna, borstade tänderna och åkte vid halv åtta. Morgonrutiner klingar gott. En stabil start på dagen vill jag tro. Dock måste jag öva på att vara lite mer effektiv där i det sista med att plocka ihop det jag ska ha med mig och göra mig heeelt klar för att gå till bussen. Där blir det allt som oftast en aning stressigt och jag vet inte hur många gånger jag har gått frenetiskt fort eller småsprungit sista meterna till bussen även om jag haft världens mest lugna morgon dessförinnan. Något att jobba på, indeed. Så NU ska jag göra mig klar här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: