fiaelisa

Klen eld i röven

Kategori: Allmänt

I skrivande stund borde jag i allra högsta grad ta tag i min sista uppgift här på skolan. Sitter och tänker väldigt ihärdigt på att jag borde det. Mmm...... Men jag har ingen lust!

Kräks nästan för tillfället av att sitta och titta på det jag redan har skrivit för sjuttioelfte gången. Elden i röven är alldeles för klen, skrivlusten i vekaste laget. Ögonen glor utan att se. Antagligen är jag alldeles för lugn och därför har inte den rätta paniken över att fixa den lilla slutknorren infunnit sig. Tiden går ändå inte ut förrän imorgon kl. 17 och i stooort sett, är jag klar. Typ. Då kan man ju tycka "men gör  det sista då bara jävla slökorv" och det är ju en mycket klok tanke. Nästan så att jag tycker det själv nu när jag säger det. 

Bara det att ju mer tänker på det så tänker jag "gud vad den här uppgiften INTE är kul". Så tråkig den är egentligen. Ämnet i sig är väldigt intressant och jag har sugit åt mig under föreläsningarna och av böckerna så det är synd att det inte kunde få större rättvisa genom två bättre frågor. Men men. Such is life. Ibland är frågor tråkiga men måste besvaras ändå. Nu ska jag ta mig en titt på skiten igen, och tänka - Oh! Va bra det här blir! Och sedan är det snart fika, mycket snart, för nu har jag dragit ut på tiden :)

  

Igår var vi på loppis förresten! Mysigt vimmel i Majornas kvarter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: