fiaelisa

Inget svårt val alls

Kategori: Allmänt

Jag har tydligen kommit att bli intresserad av valet. Kom ikväll på mig själv med att fastna framför utfrågningen av Maria Wetterstrand på SVT då jag egentligen skulle titta på Idol. Oj. Det måste ge vuxen-poäng. Väljer valdebatt framför idol... MEN jag zappade sedan trots allt (blev för övrigt fullkomligt knäsvag för den hutlöst begåvade 16-årige pojken som sjöng så att jag fick värk i hjärtat, oh så bra)

Tillbaka till det jag påbörjade. Min alldeles öppna politiska åsikt är, (förstår för övrigt inte varför sådant överhuvudtaget är "känsligt" att prata om i ett så öppet land som Sverige, smaken är som baken och det klart att många tycker olika), jo att, Maria Wetterstrand är otroligt vettig, hård men rättvis, har fötterna på rätt jord - ingen överklass-jord som bara vissa går på, eller någon jord som endast vill tållåta vissa att vara sjuka eller de som talar rätt språk att få en rättfärdig chans. Miljöpartiet har mer än bara en otroligt sund miljöpolitik - vilket förstås är skitbra i sig, men jag hoppas att deras åsikter om samhällets alla andra viktiga pelare når ut -  barnomsorg, äldreomsorg, hur de ska skapa arbetstillfällen m.m. Vilken syn det vore att få se Miljöpartiet få makten, åtminstone få meeer av deras kloka värderingar och tankegångar in i Riksdagen. Go go go ni röda gröngölingar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: