fiaelisa

You know you are Swedish when

Kategori: Allmänt

Oh vad jag längtar till att få se mina gamla arbetskamrater!!! Tyvärr kan jag ju inte få hit dem allihopa men jag får väl erkänna att det faktiskt är de två närmaste polarna jag får hit! :) Jihu! Imorgon är det endast två ynka veckor tills de är här för att stanna i fem hela dagar! Vi ska göra Eva glad och besöka en engelska-lektion, det är det enda som jag har helt spikat, sedan måste de ju både få se lite landet, lite stadsliv, lite nattliv och vad jag nu kan komma på. Och så kommer ju Anna hem också och ska umgås med oss och vara underhållare;) Det ska bli så jäkla kul att få hit galningarna. Jag känner redan nu hur mycket de kommer skratta åt allt svenskt och det som skiljer sig. Jag har faktiskt redan nu köpt en var sin present åt dem, små böcker som heter "You know you're Swedish when..." som faktiskt nämnde helt klockrena grejer. Pappa och jag har just nu skrattat HÖGT åt dessa! Jag tror nog att det är ÄNNU roligare för oss som vet bakgrunden till alla.... Här får ni ett smaskigt utdrag :) 

Okay, you know you are Swedish when...

- ... you avoid leaving the apartment until the hall, stairway and elevator are empty, so you don't have to speak with your neighbours. 
- ... you always announce when you're going to the toilet.
- ... you know the exact meaning of "lagom". (There is no English word for this, but it means "not too much, not too little", and yes we know exactly how much it is
- ... you have a special tool (called "osthyvel") for slicing cheese. And if you make the cheese look like a ski slope with that tool, it's a mortal offense.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: