fiaelisa

"Underbart"

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag har gått och blivit sångare och speleman på riktigt för tillfället. Innerst inne är jag väl kanske det men det är ju inget som riktigt visar sig i form av uppvisningar titt som tätt direkt, bara ibland. Felicia och jag sjöng igår och vi ska nog få kläm på det där minsann, det blir "Det gåtfulla folket", "Handens fem fingrar" (som jag för övrigt hörde för första gången igår) samt min visa. Det blir rå-plugg av texter kommande vecka.

Sedan ringde min fiollärare halvt panikslagen häromkvällen och bad "Sofia kan du hjälpa mig!!!?" Oj vad står på? Jo, hennes småtjejer som hon hade tänkt skulle ställa upp på ett bröllop nu på lördag hade varken velat, kunnat eller vågat och det var bara en modig rackare som fanns till förfogande. Evelina kunde inte själv ställa upp och stötta henne så det blir jag som gör det på lördag. Jag ska träffa tjejen i eftermiddag och få noterna och öva direkt, så får vi hoppas att det sitter som det ska till på lördag. Vad är det vi ska spela då? frågar jag undrande och Evelina säger "Kalle Moraeus - Underbart".

Vad är det för något? tänker jag förvirrat. Sedan kopplar jag vilken det är. "Ååhh du har räddat min daaag!" utbrister en lättad fiollärare. Så plötsligt ska jag nu på bröllop på lördag! Det ska nog bli skoj minsann :)

Jag har dock ingen aning om vilka som gifter sig eller vid vilken stund det är tänkt att vi ska spela i sammanhanget. Jag har fått två mobilnummer som Evelina inte riktigt visste vilka de tillhörde, så jag måste helt enkelt bara ringa ett av dem och låta som världens mest oinsatta människa. "Äh - Hej, jag ska spela på ett bröllop på lördag. Är det händelsevik DU som ska gifta dig? 

 

Kommentarer

  • anna säger:

    "vissa saker finns alltid kvar" Så sant som det är sagt. Det kommer gå kanon på bröllopet :) puss på dig

    2010-09-01 | 23:31:06
    Bloggadress: http://annnnaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: