fiaelisa

Självdisciplin

Kategori: Allmänt

Man mår nästan illa bara man hör det. Usch.

Tanken är att försöka läsa körkortsteori idag. Upptäckte nämligen då jag satt på körskolan igår med frågeprogrammet att "det här har inte jag ens läst", har ingen susning om det här, så det vore kanske idé att läsa lite... Nu kommer jag gå och läsa några sidor, bli uttråkad, upptäcka att kaffet är slut, sätta på nytt, hitta några kex och digestive i väntan på att det ska rinna ner... få syn på en dator som skriker "sitt och gör MIG sällskap istället för körkortsboken!" och fastna där. Jag känner mig själv för väl. I slutänden brukar jag ändå ta tag i saker som känns oerhört betyngande...men det är i slutänden..d.v.s. kanske fyra dagar innan jag vet att jag har prov. 

Det är bara att försöka att trotsa trotsa trotsa, det är ju svinkul med bilens bromssystem : ) Förresten har jag ingen rätt att klaga, pratade nämligen med Hanna som har påbörjat sina studier i Växsjö på ett program som är 1000% på engelska med litteratur som var helt crazy, hon ville ha hjälp med en specifik mening och det enda jag kunde säga var, och jag skojar inte "Inte ens engelsmän förstår det där Hanna. Allvarligt!" Jag förbereder mig nu på att känna mig helt bombad med IQ=0 då studentlivet tar vid. 

Det positiva - jag tar itu med en teoribok på svenska samt kan få hjälp av andra som borde kunna det här. Bra. Kom igen - läs nu då! 

 

Kommentarer

  • Bella säger:

    Oh försår precis det där med självdiciplin alltså min är verkligen noll helt sjukt tråkigt. Jag har ett jävla spanskaarbete att göra inte roligt förstår inte hur jag ska göra klart det, orkar inte, vill inte.

    2010-09-08 | 11:27:06
    Bloggadress: http://bellitabonita.webblogg.se/
  • Fia säger:

    Nää eller hur! Usch! Men du Bella, du har så nära till din Alicante-framtid nu så det är ju verkligen sluuuuutspurten på tråk-arbeten här hemma. När du har gjort skiten är du iväg iväg iväääg :D

    2010-09-08 | 13:36:02

Kommentera inlägget här: