fiaelisa

Simma? - Ja!

Kategori: Allmänt

En snilleblixt gjorde att jag bestämde mig för att åka till badet och simma idag. Japp! Det gjorde Josefin och jag ett tag under gymnasiet och det är himla skönt. Ska försöka att göra det fler gånger under hösten. Blev för övrigt återigen påmind om (vilket fick mig att le för mig själv), att somliga är helt enastående ogenanta på badhus. Bästa exemplet var: Direkt när jag kommer in runt hörnet på damavdelningen med mitt pick-o-pack för att hitta ett skåp, ser jag en spritt språngande kvinna som står hukad på alla fyra med arslet upp i vädret. Den nakna kvinnan har lagt ut en handduk på golvet och byter blöja på sin bebis. Ja, det kan man ju göra om man vill..!

Efter min simtur ryckte jag upp Oscar ur soffan - Kom ner på stan och ät lunch med mig:) "Jaa okej..:) när då?" En halvtimme typ. "Va!? Oj! Men gud jag måste ju duscha och ta mig dit och..." Okej, en timma då?:) och det gick grabben med på. Så där satt vi sedan en lång stund och innan dess hann jag även träffa Ia av en slump! Och imorn ska jag till henne och rida!

Dagen har toppats av orkester. Mucho brao dag : )



Kom precis på att jag ska våldgästa mormor och morfar imorgon till deras frukost innan ridningen... : ) Blir att gå upp tidigt med andra ord...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: