fiaelisa

Gå mot röd gubbe eller kissa offentligt

Kategori: Allmänt

Jag hörde något så dumt på radion. Det här med att gå mot röd gubbe över gatan. Nej, det får man ju inte göra, men vem vet egentligen vad som är straffet? Hur mycket böter är det egentligen...? Så ringer de till en polis för att reda ut frågan och han svarar som så att "det är inte tillåtet att gå mot röb gubbe, men, det är heller inte straffbart." Ehh??? Okej... Det är inte tillåtet, men det är inte straffbart. Där ser man... Han sa även att du kan stå bredvid en polis vid övergångsstället och gå mot röd gubbe om du vill, för de har inget straff eller någon bot att utdela. Däremot - om du ger upphov till en olycka, d.v.s. att det kanske blir en krock p.g.a. av att du plötsligt slängde dig ut i gatan, kan du få böter för "vårdslöshet i trafiken" och den kan bli en smärre summa. Så länge som du inte gör någon förnär när du går mot röd gubbe är det alltså fritt fram! Alla vi som har gått mot röd gubbe och trott att vi begått ett trafikbrott kan nu alltså känna det dåliga samvetet rinna av oss :) Eller ja...det är ju egentligen inte tillåtet men...aja.. "ej straffbart".

Något som däremot ÄR straffbart är att, så att säga, göra sina "toalett-behov" på officiell plats. I lördags lärde jag mig att det var böter på 1600 kr! Ha! Nu är det bäst att jag understryker att det inte var jag som gjorde detta. Jag blev bara upplyst om den väsentliga informationen.

Så enligt vår svenska lagstiftning - Gå gärna mot röd gubbe, men kissa för guds skull inte under träden bredvid Louis de Geer.

 
En viss moster tar kiss-paus bakom en enorm sten. Förevigar ögonblicket då hon glatt sticker upp huvudet!

Förresten så fick jag ett brev på posten idag, kan det vara lämpet!?:D Började nästan skratta för mig själv och slet upp det och trodde inte att det var SANT!!! Och det var det inte heller. Det var nåt skit om valet. Dumma jag trodde att det kunde ha gått så fort!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: