fiaelisa

Liten med stjärnglans

Kategori: Allmänt

Nämen se på den! Fia med flax lyser med sin frånvaro så det är inget större som förvånar mig just nu. I förrgår hade jag jobbat ikapp så att jag skulle vara redo till månadsavsluten somm skulle ramla in igår tänke jag, men endast 5 st kom = väldigt lugn gårdag. Istället kommer de idag, men då ska jag till tandläkaren på morgonen, precis när allt jobb kommer in. Mamma har möte här så därför ska jag ta buss in och tillbaka så det kommer att bli en lååång eftermiddag här istället. Efter alla döda dagar kommer allt på en gång. TÄNK om jag hade haft ett litet sketet körkort idag? Vad fort det hade gått. Just nu väntar jag ju på att få en personlig syntestsblankett från Transportstyrelsen som min käre optiker måste fylla i innan den skickas vidare. Att optikern hade blanketter att fylla i direkt var ett uråldrigt system man inte sysslade med längre. Nähä. Det var ju synd. Just idag är jag dock på förvånansvärt gott humör ändå trots mina motgångar. Jag tar igen det från en deppig dag igår, som trots allt avslutades bra.

Jag hängde på mamma och Ia och gick en härlig promenad och så spelade ju med lilla Bodil. Det gick kanon, vilken duktig liiiiten tjej tänkte jag! Pratade till henne som ett litet barn att "det här ska vi minsann" klara av och var så imponerad av att hon hade lärt sig låten på några dagar bara. Så säger jag det till Evelina när Bodil gått hem med sin mamma och frågar hur gammal hon är. - Hon går i sexan. "VA!!?" Hon var bokstavligen pygmé-liten. Jag gissade på 8 år kanske. När jag visade mamma hur lång hon var visade jag ca 5 cm med fingrarna. Hon kanske var LITE längre men det var inte långt ifrån. Folk kommer ju tycka att hon är ett mirakel-barn. Bäst att inte säga till brudföljet hur gammal hon egentligen är så att hon får behålla sin stjärn-glans... ;) Fast hon var trots allt väldigt duktig för sin ålder! Det ska jag inte säga annat än - det kommer gå så bra det där så. Vi ska tydligen spela gåendes framför bruden som kommer ridandes på en blomsterprydd häst, så ska vigseln ske utomhus. Det låter som att det kan bli en riktig idyll.

Kommentarer

  • Frida säger:

    Vilket vackert bröllop de kommer få! Kul för dig och "lilla" Bodil att bli en del av det hela! :) Puss

    2010-09-02 | 17:12:37
    Bloggadress: http://fridacarlssons.blogspot.com
  • Fia säger:

    Ja det ska faktiskt bli riktigt mysigt! Bruden var lycklig som en lärka när jag pratade med henne i telefon igår:)

    2010-09-02 | 19:21:21

Kommentera inlägget här: