fiaelisa

"Drottningen av impuls"

Kategori: Allmänt

Min körkorts-flyt fortsätter! Fick meddelande i förrgår om att min nye körskollärare Magnus som jag bara haft en gång (som jag tyckte verkade skitbra) har gått o blivit sjukskriven - i nuläget på obestämd tid. Jaha ja. Var nära på att säga till henne som ringde att "DET klart han har blivit det just nu!" Så imorgon ska du köra med Annika. Så igår hade jag dubbel-lektion med denna korta, tjocka, bestämda och noggranna medelålders dam. Hon hade ett förråd fyllt av upplyftande kommentarer som "Nu har du ju INTE ENS dragläget!" "Varför tittar du på ratten? Vad ser du i den? Så vacker är den ju inte." "Sluta ratta som att du torkar tallrikar!" Ååååh så skoj det var att köra bil igår! Kände mig mer värdelös än värdelös när dessa 80 min var över. 

Samtidigt
så var hon nog en typisk sådan ris-och-ros-människa som faktiskt även kunde säga "det här gjorde du ju helt perfekt." Åh herregud, hörde jag en komplimang? Hon kunde vara lite rolig, på en av hennes tusen frågor i körandet när jag lite hade förlorat gnistan svarade jag då lite halv-käckt att jag "tar det som det kommer" och hon skrattade gott och sa att jag var "Drottningen av impuls". Kanske inte det bästa vad gäller bilkörning. Kände efter gårdagen att jag har en BRA BIT kvar till ett körkort. Jag vet att jag har lätt för att ge upp, men jag ska försöka att inte göra det. Ska nog köra runt lite koner innan orkestern och backa mot grejer, bra skit.   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: