fiaelisa

"Lyckan, kärleken och meningen med livet"

Kategori: Allmänt

Nu har jag kört ved som en redig svettig karl!! Det var lyckligtvis inte mycket kvar av högen så jag och min far var snart klara efter några tag med hårdhandskarna, men dessförinnan har han kört ett antal lass. Nu fick han lite hjälp i slutänden iaf, så jag kan känna att jag gjort en liiiten insats.

Ni har säkert inte undgått att höra talas om boken "Lyckan, kärleken och meningen med livet" som blivit så populär och nu också spelats in med Julia Roberts. (Har nu i veckan gått upp på biograferna) "Eat, pray, love" heter boken ursprungligen och huvudpersonen som också skrivit den heter Elizabeth Gilbert. Charlotte och jag gick och såg den i fredags och jag måste säga att jag gillade den här berättelsen starkt. Liz genomför en resa till Italien, Indien och Indonesiens Bali under ett år för att på något sätt finna balansen i sig själv igen, genom möten med människor, meditation, skratt och tårar. Satt och hade en mysig trevnadskänsla rätt igenom detta drama som på ett lättsamt sätt tar upp sådant som påverklar alla oss dödliga och vad som är viktigt för en i livet. Filmen lämnar en med en alldeles jättetrevlig känsla! :)

För övrigt satt jag och blev så res-sugen igen att det inte var klokt!! Skulle kunna åka NU till både Indien och Bali och vara borta i månader. Charlotte och jag satt och fick också härliga minnen från vår tågluff i somras, när Roberts yrar bland smågator i Italien (vilket vi gjorde i Prag), när vi också var i kvällssolen vid Colosseum m.m. Sist vi var på bio var i Gdansk men tillskillnad från igår som Challe sa "så förstår vi reklamen innan filmen och KAN skratta om det är nåt kul!" Då flinade vi nog med lite åt de polska skämten för att inte verka helt stentråkiga... :P

Jag ville läsa denna bok och det håller jag fast vid! Den är nu beställt från cdon.com och kommer på brevlådan inom ett par dagar! Se den, läs den eller gör bådadera!  
 
 You'll like it.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: