fiaelisa

Spontaniteter och trevligheter

Kategori: Allmänt

Blev övertalad oerhört sent igår kväll att följa med på Oscar och Linus utflykt till Linköping idag! De hade planerat för en "brunch" och jag skulle möta Linus på bussen, redan strax efter nio sa han. Lite tidigt tyckte jag men han skulle minsann vara pigg!

På morgonen blir jag först väckt av Robban som säger "Daniel är i telefon och undrar om du kan komma dit och vara barnvakt en stund, typ NU!?" En häst hade blivit vettskrämd och sprungit igenom staketet och var lös. Så jag pallrade mig upp, sömndrucken och tar på mig glasögonen, cyklar iväg och sitter snart och kör leksaksbilar på Alices bilmatta. Daniel får rymlingen utan problem (den står nämligen redan snällt och väntar vid grinden) och jag cyklar hem igen och fixar iordning mig och tar mig ut till bussen! Där kliver jag på men inte är det någon Linus där inte. Hrm, har jag missat nåt eller?
Jag ringer och ha! Någon har försovit sig... hehe:P Men jag pratar med Oscar och varnar för att jag kommer inglidandes snart och att Linus visst kommer lite senare! När jag lagt på, händer det ytterligare något oplanerat - jag sitter stilla på min plats och får plötsligt en hög med tidningar i mitt knä, de kommer rakt uppifrån! - "Oj, säger en kvinna som står i gången, jag trodde det var en hylla här." Så tittar hon förundrat ifrån mitt säte och upp. - Hehe jo det brukar vara en hylla där! Kvinnan råkade slänga ner en hög med tidningar rakt på mig för hon missade att det inte var något nät mellan ramarna som brukar utgöra hyllan! Haha! (Vart ska den här dagen sluta?)

Några större konstigheter hände dock inte! Oscar, Linus och jag har fikat och varit på arbetsförmedlingen i Linköping, fikat igen och haft en trevlig dag! :)

Orkestern som satsar på svåra stycken nu i höst kändes för övrigt förvånansvärt bra idag! Jag kanske skulle öva lite någon gång?? Det blir en ond cirkel av att man inte övar för att det är svårt och jobbigt, så blir det ju heller inte lättare av att låta det ligga. Pucko. Eller kanske lite, det gick ju bättre idag ändå;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: