fiaelisa

C'è sempre di più

Kategori: Allmänt

Tänkte först hålla tyst. Sedan frågar någon "vad tänker du på?" och då så smått kommer orden framkrypandes och sedan har jag ikväll pratat och pratat och vädrat tankar och känslor i stora som små mått och - nu känns det bättre. Det är ju oftast så. En lättnad lägger sig, när du pratat med någon, ingen kräver att du ska säga allt till alla. Det var bra att jag inte höll tyst idag som jag först tänkte, då hade jag stängt in mig i mitt egna slutna hörn = FEL. Men allt säger man ju inte alltid. De allra flesta av oss är nog oerhört medvetna om vad de säger till vilka, i vilket sammanhang och på vilket sätt. Att det känns lägligt eller att man orkar ta smällen som kan uppstå av att prata om det. 
 
Det här är en blogg där jag skulle kunna kasta ut vad skit som helst egentligen - och ja, man kan nog lära känna mig till viss del genom att läsa här, men som sagt - man säger inte allt till alla. Varenda människa har säkert en full skatt av saker vi inte vet, händelser som präglat dem under livets gång eller hemligheter som bara eller kanske ingen vet om. Kanske inte just därför att de har velat hålla det hemligt, det har bara stannat hos en själv, eller man hade inget behov av att prata om det. Det är väl det som är intressant med att lära känna människor. Det finns alltid mer - och kanske har just du.. turen att få lyssna till vad denne har att berätta en dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: