fiaelisa

Inne i bilbubblan

Kategori: Allmänt

Gårdagens körlektion var ett litet prov på vad jag har lärt mig inom backning av gatuhörn och att backa in bredvid bilar - med andra ord - i stort sett backa där det känns allmänt trångt och jobbigt. Det gick både bra och mindre bra tyckte jag, särskilt när man vet hur petig damen är. (Jag har sådan lust att kalla henne "Pottan" eftersom hon är superkort, tjock och har pottfrisyr!) När vi kommit till slutet av dessa 80 min med slit så, HÖR och HÄPNA - applåderar hon och säger BRA jobbat idag Sofia! (Oh herregud, TACK) - Så nuuu ska vi nästa gång börja köra bil på RIKTIGT! Hahaaa!



Jaha? Hm, skojigt.. Jag blev iallafall godkänd på avsnittet "manövrering av bil" igår och kan vara glad åt detta ända till imorgon då vi tydligen ska börja köra bil på riktigt... och det kommer bli nya 80 min med slit, hej o hå! Än så länge är jag dock glad över gårdagen och jag ska göra min läxa till imorgon för att försöööka lindra morgondagens mentala sönderfall. Jag ÄR faktiskt taggad och jag har kommit till punkten då jag tycker att det är ROLIGT att köra bil. Min vakna tid består till stor del av att tänka på bilkörande, prata om bilkörande, läsa om det eller KÖRA. (Oscar fick lyssna till tusen episoder efter förra lektionen (då det komiskt nog blev att vi pratade med en dam tvärsöver på kaféet som var oerhört intresserad av ämnet och babblade på om allt hon varit med om) men igår tjatade jag nog inte lika mycket:P) Däremot tänker jag lite titt som tätt att "jag kommer ju ALDRIG hinna klart med det här till årsskiftet... hur DUM får man vara som ens hade det som mål?? Idiot." Sedan tänker jag, jaja, men det KAN gå. Kaanske..  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: