fiaelisa

För att kunna vara

Kategori: Allmänt

Att lägga fokus på sig själv kan låta egoistiskt i somligas öron, men jag har märkt att folk prioriterar sig själva alldeles för lite och det är ju så lätt hänt att glömma bort sig själv. Få människor är egoistiska så att det blir överdrivet, och man behöver inte vara ett uns egocentrisk för att erkänna att man behöver tid till att ta hand om sig. Att ta tid till sig själv är inte tillräckligt uppmärksammat, det som är så absolut livsviktigt för att kunna stråla för andra. För att kunna vara ett stöd, vara en så bra vän man bara kan, och dotter och peppande arbetskamrat, och fortfarande stå stadigt och le utan att det är påklistrat.   

Jag hade glömt hur skönt det är att cykla en höstkväll när solen är på väg att gå ner. Igår gjorde jag det och kom in i husets värme med ny energi, började baka frukostfrallor, ändrade om lite i receptet vind för våg och lyckades få ut plåtar med svingoda bröd.

Man måste ta tillvara på sina metoder för att behålla sin utstrålning. Våga ta det lugnt, skippa den onödiga turen in till city om den inte behövs och man redan känner sig stressad, spela på gitarren fast man bara kan några ackord - bara för att det gör en själv på lite tralligt humör, bestämma hur man vill lägga upp dagen och framtiden, dansa loss till världens bästa låt när den kommer på radion och baka bullar med kardemumma och pärlsocker och gå ut och cykla i kvällssolen.

Allt för min egen skull, men så för att kunna hålla ihop och kunna vara den bästa av mig för andra.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: