fiaelisa

Pappa the icebreaker

Kategori: Allmänt

Alla kan inte riktigt försona sig med känsliga tillfällen, t.ex. när det är meningen att du ska fälla en liten tår i filmer, eller i andra filmer där det inte är meningen att det ska se verkligt ut, det ska bara vara spännande och bra! Du behöver inte bli upprörd för det. Min far har lite svårt för detta och kan fälla de mest opassande kommentarer när man själv har kommit i stämning i stundens allvar. Han tänker inte riktigt på att det kanske är ett tillfälle där man kanske blir lite eftertänksam. Jag har oändligt många exempel på detta när Herr Stämningsbrytare plötsligt rycker in. - Nääämen så gulligt då. - Haha! Och sådär många slag kan ju en människa tåla!

Igår satt vi bänkade framför "Sommarpratarna", fantastiskt bra. Där sitter de vid ett middagsbord och pratar och det var det dags att höra en av deltagarnas klipp, från hennes sommarprogram. Hon öppnar sig och berättar om hur alkoholen hade ett järngrepp om hennes liv, hur den egna viljan inte räckte till, hur hon planerade in livet efter drickandet och vaknade vid 3-tiden om nätterna med ångest - det var då hon var minst full på dygnet innan hon på morgonen tog tag i flaskan igen... Mamma och jag sitter och lyssnar. Så säger nu pappa, så fort klippet är slut - Vilken potta de har på bordet.

Det var en gammal fin en som var full med blommor och inte en jäkel tänker väl på DET då. Äh? Jaa pappa... Och jag kunde bara inte låta bli att skratta mitt i alkoholmissbrukarens berättande. "Du är helt otrolig, vet du det?"




Kommentarer


Kommentera inlägget här: