fiaelisa

Fyndat bland datorarkiven

Kategori: Allmänt

Idag har jag spenderat tid hos mina kära morföräldrar. Vi fikade och pratade länge, jag bidrog med wienerbröd till lördagens födelsedagsbarn (fikabröd från konditori denna dag, annat kan jag inte stoltsera med!) Knallade ifrån körskolan denna regniga morgon och smet in och handlade innan jag hoppade på pendeln. Morfar och jag har sedan haft datorkunskap och grejat med hans mejl och fixat med bilder och kollat på videoklipp från i somras och det visade sig att det fanns en del gömt bland arkiven som gjorde dem glada! Filmklipp är ju verkligen kul att ha för minnet.

 

Nu ska här drickas ännu mer kaffe. Och när jag förut sa kaffe, kaffe, kaffe! - kom jag att tänka på hur hysteriskt rolig Anna och jagtyckte att en särskild kräftskive-sång var för ett antal år sedan, då vi upptäckte den. Och den låter inte ens rolig. Det var nog bara så, att vi inte hade sett den förr och sjöng den direkt och blev så jäkla fulla i skratt när vi såg hur väl texten passade in i melodin "Du ska få min gamla cykel när jag dör"

Kaffe, kaffe, kaffe, konjak och likör,
ger åt alla här ett mycket gott humör.
På det ska ni ge er katten, vi skall sitta hela natten,
dricka kaffe, kaffe, konjak och likör.

På tal om gamla fynd i arkiven med härliga minnen... :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: