fiaelisa

Bullbak på bullens dag

Kategori: Allmänt

Här har det bakats bullar, bullar, bullar! Äntligen. Jag har knådat och snurrat ihop ca 65 stycken.
 


Dock inte riktigt hedrat kanelbullen som jag kanske borde ha gjort eftersom det är just Kanelbullens dag idag. (Helt rätt att vi har en bull-dag i vårt bulle-land.) Nej, jag har istället bakat mormors "snabba frestelser" med kardemumma. Provsmakade en... och så en till... när de kommit ut ur ugnen, lagom varma att mumsa på....och...de är godkända!;)  Mmm... nybakade och varma... slår enligt mig högre än kondisets alla tårtor och bakelser.

Mums för bullar.

Kommentarer

  • Ia säger:

    Åh,de ser helt underbart goda ut! Vilken hejare du är på att baka. Du har förresten inte funderat på en karriär som bagare?

    2010-10-04 | 17:24:49
  • Anna säger:

    Instämmer;)

    Hörrö Lotta, kan du inte spara en till mig tills på lördag?:D <3

    2010-10-04 | 23:07:06
    Bloggadress: http://annnnaandersson.blogg.se/
  • Fia säger:

    Va gullig du är Ia!:) Mjo jag hade nog den galna idén någon gång men kom ganska snart fram till att jag är en hobby-bagare. Kommer bli en såndär lärare som mutar ungarna med bullar till fredagen om de sköter sig, hehe. Det låter väl bra!?

    Och Anna, klart att det finns till dig på lördag! :D

    2010-10-06 | 17:48:33

Kommentera inlägget här: