fiaelisa

Afro afro afro

Kategori: Allmänt

Fasen vad kul det var att skaka rumpan på afron igår då! Det ska jag banne mig se till att gå på fler gånger! Vilken kick! Ingen behöver ju direkt vara särskilt orolig för att bli uttittad när man tar ut svängarna och vickar på höfterna för alla är fullt upptagna med att slänga sin egen kropp åt alla håll och hänga med på vad som händer härnäst. Smidiga som osmidiga har man fullt upp med sig själv. Galet. Jag gillar't starkt!


Jag fick köra med en körskollärare Lasse idag, som sa efter ett par min att jag körde "som en riktig Svensson" vilket i stort sett innebar - alldeles för fort utan att bry sig så värst. Så kan vi inte ha det tänkte jag och drog ner på takten och höll BÅDA händerna på ratten (har lagt till med en ful slö ovan att bara köra med en hand) och sedan blev han lite mer nöjd... Gott om huvudbry fick jag efter dagens körning på nya och påfrestande ställen.  

Ikväll har jag istället byggt tågbana och kört tåg med Alice för fullt. Där fanns inga lagar alls. De spårade både ur, körde baklänges och hoppade! Och ni, visst är barns tidsuppfattning helt fenomenal ibland? Alice visade mig ett halsband som hon hittade och berättade att hon hade gjort ett halsband till mig när jag var en liten bebis. Hon var ju stor nog att göra det, men jag var bara en liten liten bebis då. Jag sa att det var väldigt gulligt av henne och tackade så mycket. Varsågod sa hon och knallade glatt iväg :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: