fiaelisa

Smått roande historia

Kategori: Allmänt

Då var det ju alltså såhär, om jag nu ska erkänna…, att jag var tvungen att spärra mitt VISA-kort under lördagsnatten. Att det saknades för det första upptäcktes då den obligatoriska Max-hamburgaren skulle inköpas. Ett bord blev då barrikaderat på stört då jag rafsade upp all sköns bråte i en väldans hastighet. (Det kan låta en smula överdrivet men ack så mycket jag kan få plats med i en handväska.) Efter konstaterandet; det finns helt enkelt inte här, slogs hemnumret kl.01.43 för att väcka vettskrämda flåsande föräldrar som trots allt sansade sig relativt snart då de insåg att min hälsa var bibehållen och att det endast var ett kort som var orsaken till det hastiga uppvaknandet. Efter att mamma ringt till bankmannen (Tack för personlig service dygnet runt!) behövde tydligen jag också ringa till honom och bekräfta att det stämde att jag ville spärra mitt kort. Så vi hade ett litet samtal, allt blev spärrat och klart samt nya kort beställda. Pjuh… dessutom enades vi om att sista gången jag hade använt kortet var ju faktiskt bara någon timme sedan då jag hade köpt ett glas vitt. Jag hade dessförinnan bara köpt ett glas på O’Learys. Risken för att ha blivit av med en större summa pengar uppskattades av oss därför som väldigt minimal.

Ofrånkomligen återfinns en påtaglig känsla av oro då man väl tar sig an att utforska det återstående beloppet. Nä för fan, sitt inte här och tänk, fram med Internetbanks-skiten nu bara. Ingen återvändo. Så efter allvarets minut dyker listan med samtliga kortköp upp och…och..äh...Va? Nä..? Sista kortköpet gjordes på O’Learys. INNAN mitt andra och SISTA glas vin. Vilket betyder…ATT… Det här kortets ”smart-ass” till ägare, hurtig och glad, har således med all säkerhet: gått fram till baren för att köpa ett glas vitt, slängt upp kortet på disken för att sedan vända på klacken och nöjt gå därifrån med ett nytt glas i handen. Vad gör man inte för att gratis-glas??;) Vad ska man säga..? Det är ju tur Fia att du fortfarande har en hjärncell så att du fortfarande kan stå på benen. Jävla pucko...
Endast kontanter på krogen framöver.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: