fiaelisa

Lite nosande på studentlivet

Kategori: Allmänt

För det första måste jag ju säga att sommaren med ekonomiassisterandet är slut och det känns ju förstås väldigt bra! Däremot blev jag faktiskt nästan lite rörd i fredags eftermiddag då avdelningen tog en liten extra fika och tackade av mig i liten skala. Efter ett antal somrar är jag medveten om att man får sommarpresent från företaget vilket brukar bestå i en bag, ett stort badlakan eller dylikt, inget undantag utan så även i år. Det var en ryggsäck med små hjul och ett uppfällbart handtag, ypperligt handbagage måste jag säga och så ini den fanns en träningsoverall och en handduk. Men. Så kom de med en extra present. De hade nämligen skrapat ihop till en egen! Nästan så att man blev lite yr och tänkte att det här händer då inte varje år - kors i taket vad har det tagit åt dem nu då? Presenten var en såndär lite finare bakbunke och så ett par tillhörande redskap. Det tyckte dem passade mig och jag tyckte att de var jättegulliga förstås som gav mig det=) Det blir lätt så att man hänger kvar i allt "hej då och ha det så bra nu - ta hand om dig!" innan man kommer iväg då ens sista dag, vilket gjorde att det blev fruktansvärt tajt om tid till Örebro-bussen. 12 min från Söderköping till Norrköping, det är hiskligt olagligt fort...men jag hann, TACK OCH LOV! Så blev jag välkomnad med en mysig middag och en fortsatt väldigt trevlig helg! Lördagskvällen blev sedan förvånansvärt onykter då vi egentligen bara skulle ta ett par glas vin och heja lite på Zlatan och grabbarna. (Hur surrealistiskt var inte målet för övrigt!? Det händer ju bara inte!) Under kvällen tog vi igen förgången tid med så mycket snack och vinande att det skulle räcka till en halv armé! Ibland får man unna sig att göra så vill jag påstå - för man vet inte riktigt när det blir nästa gång!

Örebro var för övrigt en gemytlig stad. Jag tyckte om centrum och slottet med det omringande vattnet. Tänk att det var större än Norrköping, Sveriges femte största stad, det hade jag då inte trott. Jag kan verkligen förstå det Robin berättade, att människor som besökte staden för första gången oftast beskrev den som "överraskande". De flesta vet nog egentligen inte särskilt mycket om staden vilket rimligen gör att den blir just, överraskande, då man väl är där. Jag måste erkänna att jag också blev sugen på studentlivet när man ser alla cirkulerande studenter, grillar, flaskor, cyklar och kårhus. En salig härlig blandning av allt vad det innebär kommer nog göra själva studerandet riktigt uthärdligt. Dock känns det rätt gött att jag inte ska ägna mig åt några studier överhuvudtaget det kommande året..;) Det hinns med och jag ser fram emot det när det väl börjas! Det ska upplevas lite fler äventyr innan dess bara:)    

Kommentarer

  • Bella säger:

    Haha o du kommer avverka nästa studentstad nu på lördag :P linköping tror jag slår örebro hihi

    2009-09-07 | 17:26:51
    Bloggadress: http://bellitabonita.webblogg.se/
  • Frida säger:

    Lite väl onyktert kan man lite finkänsligt säga, hehe! :) Men gu så kul vi hade det! Så trevligt att du hann med att hälsa på ett besök innan du reser! :) Puss!



    Bella: För mig slår Örebro Linköping med hästlängder! :)

    2009-09-08 | 07:31:11
    Bloggadress: http://friida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: