fiaelisa

Bra fredag!

Kategori: Allmänt

Igår blev det en fullspäckad dag av olika trevligheter! Den började med lite shopping. Jag har inte haft någon shoppinglust på evigheter av någon oklar anledning men den smög sig på igår trots allt så det blev några köp minsann. Jag utsattes även för ett säreget möte när jag stod tillbakalutad och väntade i solen på Drottninggatan medan Anna pep in på Systemet. En man av äldre medelålder närmade sig mig och hälsade lite artigt. Hejhej, sa jag. "Kan du svara på en fråga? Vad tänker du.. om jag säger att Jesus finns och att han älskar dig?" Ja, alla har ju olika tankar om hur man ser på sådant. Så var vårt lilla samtal igång (kan tycka att det är lite roande och intressant faktiskt att höra vad sådana människor tänker) men till hans förtret var jag inte så väldigt intresserad av att stötta hans ideologi trots allt och då svansade han iväg lite halvt besviken. Stackarn att möta på en sådan orubblig frände.

Med ca 34 påsar från olika ställen i alla storlekar jäktades det iväg till bussen och sedan gjorde Anna och jag en inhandling i racerfart av taco-tillbehör. Vi slängde i grejer från alla håll och kanter och kom faktiskt därifrån riktigt nöjda med käket som var beräknat till 10 pers. När vi sedan pustat ut hemma en stund och jag skulle checka igenom påsarna saknades en pås-jävel med ett par jeansleggings och jag fick ringa till Östgötatrafiken och därefter Ringarums och höra efter men nix, inga fynd där inte, så det blir till att gå med rumpan bar framöver. Attans...

Så det blev en snygg entré till tjejkvällen;) Men det blev ju vääldigt trevligt trots allt!:D Sista tjejsnack-sammankomsten på ett tag=) Konstigt det där... Samtidigt så har man ju varandra trots att det är ett geografiskt avstånd ett tag. Vi har ju kära Internet med olika varianter av att kunna hålla kontakten och det tackar jag för!=)

Kvällen skulle inte ha slutat med utgång egentligen för min del men svårövertalad som man är så blev det ju det trots allt och det var riktigt roligt att det faktiskt blev en svängom på Hugos dansgolv! Vi kände oss för övrigt som ett gäng gamla stammis-tanter då vakterna inte längre ens visar någon tendens till att vilja titta legen när man glider in i VIP-kön. Forsättningsvis: när man sedan kommer in vimlar det av barn som precis har bytt från stl. 164. Gush.  

Som tur var, fanns det ett par gamlingar till, och åh! vilket drag det var på utekvällen. Nu har jag något annat roligt framför mig, nämligen att packa. Kan knappt komma på någon roligare fritidsaktivitet. Men jag har ju imorgon på mig också... Kanske inte riiiiktigt behöver ta itu med det än va. Det roliga blir när jag haar packat. DET ser vi fram emot=)

Tack för igår tjejer=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: